۱۳۸۹ اسفند ۵, پنجشنبه

بالاخره اعلام ۳ روز تظاهرات از طرف فیسبوک ۲۵ بهمن

گروه 25 بهمن پس از دریافت نظرات گروه مشاوران خود در داخل کشور و جمع بندی آراء کاربران صفحه، این برنامه را برای ادامه اعتراضات مردمی سبز پیشنهاد می کند:

طرح سه شنبه های اعتراض:

ما هر هفته اعتراض خود را با فریادهای الله و اکبر از ساعت 10 شب، روزهای دوشنبه نهم، شانزدهم و بیست و سوم اسفند آغاز خواهیم کرد که خدا با ماست.

تا پایان اسفند ماه، سه شنبه ها روز اعتراض ما خواهد بود. ما این راهپیمایی ها را از روز سه شنبه 10 اسفند شروع و در روزهای 17 و 24 اسفند ادامه خواهیم داد.

راهپیمایی روز اول (سه شنبه 10 اسفند ماه) در تهران از میدان انقلاب تا میدان آزادی از ساعت 5بعد از ظهر آغاز خواهد شد. گروههای دانشجویی و صنفی می توانند اعتراضات شان را در مکان های دیگر مانند مقابل اداره کار یا دانشگاه برگزار کنند. ما بیانیه های آنها را به اطلاع همه خواهیم رساند. این تجمع ها سراسری است و آدرس مسیر های تمام شهرهای ایران زمین و خارج از کشور به زودی اعلام خواهد شد.

شبهای سه شنبه از ساعت 10 نیز اعتراض خود به وضع موجود را در محلات و میدانهای نزدیک به محل زندگی خود ادامه خواهیم داد.

اهداف اعتراضات:

ما راه خود را با اعتراض به تقلب در انتخابات شروع کردیم و با تمامی دشواری هایش در کنار هم ماندیم که راه سبز آزادی راه همه ما بود. در این مسیر مطالبات ما نیز از اعتراض به سیستم نا سالم انتخابات گذر کرد و پنجره های دیگری به سوی آینده ای آزادتر و آبادتر به روی ما گشود. در ادامه این راه اهداف اصلی ما از اعتزاض های مردمی اسفند ماه همانطور که در بیانیه های آقایان موسوی و کروبی به کرات به آنها اشاره شده است استقرار حکومت قانون، پاسداشت کرامت انسانی و دفاع از حقوق اقوام و اقلیت های دینی، زبانی و نژادی خواهد بود زیرا ایران از آن همه ماست.

علاوه بر این ما هر کدام از سه شنبه های اعتراض را با توجه به مسائل اخیر و مطالبات مشترکی که داریم به موضوعی اختصاص خواهیم داد:

سه شنبه 10 اسفند: رهبران سبز باید آزاد شده به میان مردم باز گردند

سه روز از حصر غیر قانونی مهدی کروبی و میر حسین موسوی و همسران آنها زهرا رهنورد و فاطمه کروبی می گذرد. در حالی که بسیاری از ما با مبانی اعتقادی مختلف در داخل کشور خواستار واکنش فوری به این اقدام هستیم، متاسفانه کسانی که نسبت به کوچک ترین تحولات در کشور های دیگر حساس اند در برابر حصر ظالمانه دو یار محبوب مردم ایران مهر سکوت بر لب زده اند. اکنون بر ماست که کاری کنیم.

محدود سازی این دو رهبر نمادین جنبش سبز ، در واقع انتقام گیری حاکمیت از تمام کسانی است که فریاد آزادیخواهی را در جای جای ایران زمین سر داده اند. سران دولت کودتا از ماهها قبل سناریوی حذف موسوی وکروبی از عرصه سیاسی کشور و حتی حذف فیزیکی آنها را تدارک دیده بودند. با اوج گیری قیام های آزادیخواهانه در کشورهای عربی اصحاب کودتا در عزم باطل خود برای قطع ارتباط پیشگامان جنبش با مردم استوارتر شدند . این اراده زمانی جامه عمل پوشید که دعوت سران جنبش سبز برای برگزاری تجمع ۲۵ بهمن با استقبال ستودنی همه ما مواجه شد و حتی تبدیل شدن شهرهای ایران به پادگان در روز اول اسفند نتوانست مانع برگزاری تجمعات اعتراضی شود . بر همین اساس اعلام مخالفت با حبس خانگی کروبی و موسوی پیام تمام سبزهای ایران خواهد بود تا استبداد بداند ملت سرفراز ایران زندانی شدن این دو عزیز و صدها آزادیخواه جوانمرد را دیگر بر نخواهد تابید و از حقوق مدنی خود ذره ای عقب نشینی نخواهد کرد.

در همین راه و به دنبال هشدار خانواده شیخ سبز آقای مهدی کروبی نسبت به خطراتی که جان ایشان و خانم فاطمه کروبی را تهدید می کند ونیز به دنبال پیام آقای مجتبی واحدی مشاور ارشد آقای کروبی درباره لزوم دفاع از حق مردم برای برگزاری تجمعات اعتراضی و نیز شرایط دشوار پیش آمده از سوی دولت کودتا برای میر حسین موسوی و خانم زهرا رهنورد در کنار اظهار نگرانی خانواده و گروهی از حامیان میر سبز در « نخستین سه شنبه اعتراضی » ما برای درخواست شکستن این حصر به خیابان ها خواهیم آمد.

بدیهی است در صورت دستگیری این عزیزان یا اعمال خشونت ، اسارت و یا خدای نا کرده شهادت هر هموطن دیگری ما حاضریم سه شنبه های اعتراض را تبدیل به اسفند ماه اعتراض کنیم. در کنار این مساله به سوگ شهدای دانشجوی بیست پنج بهمن و اول اسفند نیز خواهیم نشست و به سرکوب مردم در رشت و شیراز و نیز سبوعیت عوامل کودتا در کردستان اعتراض خواهیم کرد.

بیانیه های مربوط به روزهای 17 اسفند (روز جهانی زن) و 25 اسفند (چهار شنبه سوری) متعاقبا منتشر خواهد شد.

در این روزها ما برای تظاهرات بدون خشونت به خیابانها خواهیم آمد. جنبش سبز جنبش زندگی است و ما ذره ای از آموزه های انسانی، دینی و ایرانی خود تخطی نخواهیم کرد که راه ما از خشونت طلبان جدا است. ایران متعلق به همه ماست و با اهدا گل و لبخند سعی خواهیم کرد نیروهای انتظامی و پلیس را به راه سبز خود دعوت کنیم.

در پایان از همه ایرانیان در هر مقام و مسلکی که هستند می خواهیم نظرات خود را در این پست بنویسند و یا با ایمیل به ما ارسال کنند. از عزیزان حاظر در رسانه ها نیز خواهشندیم که با انتشار این دعوت ما را در اطلاع رسانی یاری نمایند.حمایت های بزرگوارن در گروههای سیاسی مختلف ما را در راه خود دلگرم تر خواهد کرد.

هموطن هر ایرانی یک رهبر است و یک رسانه. برخیزیم که آزادی نزدیک است و جز با خواست ما به دست نخواهد آمد.

صفحه فیس بوک 25 بهمن-صفحه اعتراض ایرانیان

facebook.com/25bahman

email: 25bahman@gmail.com

website: www.dayofprotest.com

D

۲۱ نظر:

ناشناس گفت...

همزمان بااجلاس خبرگان رهبری درخیابان های اطراف مجلس خبرگان تجمع نمائیم .خ سپه -خ ولیعصر -خ جمهوری -خ کارگر . خواست ما رسیدگی به صلاحیت خامنه ای است .

ناشناس گفت...

به خدای علی تیکه پاره اتون میکنیم سبزک های وطن فروش باید از رو جنازه هفتاد میلیون ایرانی رد بشین تا بخواین ایرانو به هیلاری کلینتون بفروشین ای منافقین واجب القتل

omid گفت...

بدبخت بیسواد ذوب شده، وطن فروش تویی که همه خواهر و برادر هموطنتو به منقل تریاک این حرومزاده خامنه‌ای میفروشی

ناشناس گفت...

akhe man chi behet begam in 70 milyoni ke migi yani tamame maharo dari hesab mikoni pas riyazitam zaife mesle on ahmadi nejadeton akhe chera cheshetono bastin ma key mikhaym keshvaro be digaran bedim ma mikhaym bedone dekhalate gharb khodemon in diktatora ro biron konim keshvaro abad konim ina daran zolm mikonan zor migan in ensaf nist maghze shomaharo shostesho dadan daran azaton soeestefade mikonan bidar shin toro khoda bidar shin ma in azadi ro baraye hata shoma mikhaym nazarin kar be jang bekeshe ta dir nashode khodemon dast be kar beshim age in diktatora beran dige bahoneyi daste gharbam nist kami fekr kon.

ناشناس گفت...

مرگ بر خامنه ای لجن، لعنت بر خمینی جلاد، زنده باد آزادی، زنده باد قیام مسلحانه علیه قاتلین مردم ایران

omid گفت...

بدبخت بیسواد ذوب شده، وطن فروش تویی که همه خواهر و برادر هموطنتو به منقل تریاک این حرومزاده خامنه‌ای میفروشی،خبر نداری پس بدون که هیلاری کلینتون تو و امسال تورو می‌خواد که تا حالا کاری نکرده اگر خامنه‌ای به هیلاری کلینتون رشوه نده کونش از طرف همونا - پارستcra

ناشناس گفت...

بهترین ساعت 3 است چون 5 فاصله کمی با تاریکی شب دارد

ناشناس گفت...

اهدافتون هم با دقت انتخاب نشدند: اهداف همانهایی باشند که موسوی مشخص کرده بود. تنها برروی آزادی موسوی و کروبی متمرکز نشوید. احتمالا به هیچ کدام از این اهداف نمیتوان رسید در کوتاه مدت، اما با درخواست آزادی تمام زندانیان سیاسی به همه احترام بگذارید. به نظرم باید یک امکان رایزنی هم میبود. یعنی اصلاح طلب را میگذاشتید وسط برای چانه زنی. فقط با تظاهرات نمیشود.

یک هدف خیلی خوب دیگر درخواست محاکمه مرتضوی است به دلیل کهریزک. نظام شاید آماده برای قربانی کردن او باشد. در این صورت ظربه سنگینی به روحیه عاملین جنایات خواهید زد. مرتضوی هدفیست بزرگ اما دست یافتنی

حامد گفت...

تورو خدا فرد پرستی‌ رو کنار بذارید مگه تا بحال آزاد نبودن این ۲ نفر گیریم که آزاد هم شدن اون وقت بهانمون چیه هدف رو فراموش کردین؟ هرکدوم از ما خودمون می‌تونیم رهبر باشیم وقتی‌ اینا ساقط شدن اونوقت فکر رهبر باشیم

ناشناس گفت...

ایراندوست:
تا آنجایی که مسئله مربوط به سرنگونی و بدرک واصل شدن این رژیم کثیف برمیگردد نه موسوی و نه کروبی و خاتمی و رفسنجانی اصلاً نمیخواهند که یک دفعه این مردم از دست کل این نظام خلاص شوند. آنها بدنبال تجدیدی دروان خمینی هستند. من که نمیدانم آن خمینی گور به گور شده چه گلی به سر این ملت زد که اینها بدنبال آن هستند. در هر صورت آزادی آنها معنی رفتن حکومت آخوندها نیست. ما خودمان باید بیفتیم جلو و با شعار مرگ بر خامنه ای ، زنده باد جمهوری ایرانی خود را از شر این رژیم خلاص کنیم. این قبری که سر آن نشسته و گریه میکنیم مرده ای در آن نیست.

ناشناس گفت...

در جواب ناشناس باید بگم امثال هیلاری کلینتون بر ما حکومت کنن بهتر هستند از این محمود ژولیده که هر جا میره آبروی ایران و ایرانی رو میبره.

ناشناس گفت...

در جواب ناشناس باید بگم امثال هیلاری کلینتون بر ما حکومت کنن بهتر هستند از این محمود ژولیده که هر جا میره آبروی ایران و ایرانی رو میبره.

Unknown گفت...

مرگ بر خامنه ای شیره ای تریاکی و با هرکی انو که قاتتل جوانان ایران است
هرکی از ش طرفداری می کنه معلوه که تو مسجد یا جائی دیگه ترتیبش داتدن و خوشش امده

ناشناس گفت...

اینم فیلم آخوند و بسیجی وطن پرست

http://www.4shared.com/video/R3IDphrV/___.html

ناشناس گفت...

همشهری ها و دوستان اصفهانی!
درباره تظاهرات روز سه شنبه این هفته در اصفهان در اعتراض به حصر رهبران جنبش سبزمن یک پیشنهاد دارم:
میدان انقلاب و میدان دروازه شیراز (آزادی) جاهایی هست که نیروهای بسیج و انتظامی و لباس شخصی ها از قبل میریزند و قرق میکنند بطوری که متر به متر نیرو ایستاده و هر گونه شعار یا حتی تحرکی مساوی است با ضرب و شتم و توهین.
من پیشنهاد میدهم که بعد از این تجمع های اعتراضی را در محدوده مربع فرضی زیر انجام بدهیم:
خیابان نظر شرقی- خ. توحید - خ. مهرداد- و خیابان حکیم نظامی
مزیت این کار این هست که :
1- این منطقه نسبتا بزرگه و نمیتونند کامل انرا اشغال کنند.
2- دارای راه های در رو و کوچه ها و فرعی های زیادی هست که در صورت هجوم اوباش حکومتی(به قول اقای کروبی عزیز) براحتی میشه جمعیت بداخل این کوچه ها برند و بعد دوباره در یک نقطه دیگه از این چهار ضلعی و مسیری که گفتم جمع بشوند.
3_ مراکز خرید زیادی در این منطقه هست که پوشش خوبی محسوب میشه و نیروهای سرکوبگر نمیتونند به راحتی شما را مواخذه کنند.
4- به همین دلیل فوق و ازدحام جمعیت امکان فیلمبرداری با موبایل بیشتر هست.
5- اگر اوباش هجوم اوردند میتونیم سریع به داخل فرعی ها بریم و در هر کوچه حتی اگر یک جمع ده یا بیست نفره هم شروع به فریاد زدن و شعار دادن بکنند بسیار موثره و سر و صدای زیادی و در نتیجه سردرکمی زیادی برای سرکوبگران ایجاد میکنه. این باعث میشه که دائم مجبور بشوند نیروهایشان را پراکنده کنند و مثل میدان انقلاب یا دروازه شیراز نمیتونند چند هزار نیرو را توی یک جای کم جمع کنند و نمایش قدرت و در واقع چنگ و دندون نشان بدهند.
6- هر کدام از ما با همراه داشتن یک ماژیک میتونیم روی دیوارها شعار نویسی کنیم که خود این مساله سرکوبگران را گیج و وحشتزده میکنه.
7- در صورت لزوم میتونیم طی فقط پنج یا ده دقیقه به سمت چهارراه نظر و چهارباغ بالا بریم و اونجا تظاهرات را سازماندهی کنیم.
خواهش میکنم اگر با این ایده موافق هستید به دوستانتون هم بگید.
روز سه شنبه باید ضرب شست خودمون را به این جوجه بسیجی های نفرت انگیز نشون بدیم.

ناشناس گفت...

سلام به همه ایرانیهای وطن پرست
ناراحتم از ایرانی که آزادیخواهانش و همینطور منتقدینش ، انسانهائی بی نزاکت و بد دهن هستند.
من کسی رو تائید نمیکنم ولی اگه قرار باشه کسی به ما حکومت کنه که اینقدر راحت بی شرمی کنه و جوانان ما رو به کشتن بده اونوقت فرقش با همین حاکمین فعلی چیه؟

ناشناس گفت...

راه حل خوب برای محدود کردن موتوری های گاردی و لباس شخصی که عموما از مسیر های BRT رفت و آمد می کنند بند آوردن مسیر با خود اتوبوسهای شرکت واحده.کافیه 2-3 تا اتوبوس توی محلهای استراتژیک مثل چهارراه ولیعصر پنچر بشن
وزن اتوبوس انقدر زیاده که بعدپنچری(یکی ازتایرهای جلویی) بلافاصله لاستیک پاره میشه و دیگه راه نمیره.از آنجا که این اتوبوسها در مسیر بسته وباریک تردد می کنندواتوبوسها با فاصله زمانی بسیار کم نسبت به هم درحرکتند این کار می تونه بخش قابل توجهی از مسیر را مختل کنه.یادمون نره که یکی از عوامل موفقیت در حرکتهای سال قبل راه بندانهای بزرگ درمسیرهای اصلی شهر بود.

ناشناس گفت...

با توجه به حضور گسترده نیروها که مانع تجمع میشوند تظاهرات پراکنده مناسب نیست بهتر است تمام معترضین به یک محل مشخص بیایند بطوری که بعد از مدتی که جمعیت زیاد شد نیروهای سرکوبگر قادر به متفرق کردن انان نخواهند بود وکنترل اوضاع به تدریج از دستشون خارج میشود.جایی مثل میدان هفت تیر مناسب است زیرا ورودی وخروجی های زیادی دارد.باید میزان جمعیت در یک نقطه انقدر بشود که نتوانند انهارا پراکنده کنند.

ناشناس گفت...

درود بر شما
آقا من یکی از اعضای جنبش سبزم، ولی تو بالاترین عضو نیستم،
خواهشا یه دعوت نامه برای من mail کنید
iran_lover9@yahoo.com

ناشناس گفت...

تغییر فریاد الله اکبر به آزادی در شبها.

بهنام گفت...

به تمام هم قطاري هاي خودم مي گم كه جواب نظرات اين افراد بي ادب رو نديد ما داريم تغيير مي ديم براي از بين بردن همچين ادبياتي نه اينكه هم كلام اينا بشيم.ما مي خواهيم كشتني در كار نباشه نه اينكه براي آنان مرگ بفرستيم.اگر ما نيز همانند اينها خصلت وحشي گرانه داشته باشيم پس چه فرق ما و چه فرق اينها؟